Lekker chillen in Yogya - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Rhona - WaarBenJij.nu Lekker chillen in Yogya - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Rhona - WaarBenJij.nu

Lekker chillen in Yogya

Door: Rhona

Blijf op de hoogte en volg Rhona

12 Januari 2008 | Indonesië, Yogyakarta

Hey allemaal!

We zitten nu nog even lekker te chillen in yogya!

Helaas zijn de bedden in ons losman keihard, zodat we niet echt aan een goede nachtrust komen... We lijken wel een stel bejaarden vrouwen, bij elke draai hoor je wel een van ons kreunen en steunen. Nu nog maar 1 nachtje. Dit betekent echter wel dat we overdag ook niet altijd even fit zijn. Ach ja, het toch vakantie! Dus doen we niet zo heel veel en doen we alles ook maar op bejaardentempo. We hebben gister een tripje gemaakt naar Borobudur, een hele oude boedistische tempel boven op een heuvel. Er werd geadviseerd om 'sochtend heel vroeg te gaan en dan daar de zon op te zien komen. Maar daar waren wij het niet helemaal mee eens, en hebben lekker uitgeslapen. Pas na een uitgebreid ontbijt en boekje lezen zijn we 'smiddags gegaan. In principe zou dit dan de sunset tour zijn.... ware het niet dat de bus om 1730 alweer terug ging, en de zon pas rond 1800 onder gaat..hmmm
Borobudur zelf was wel bijzonder groot, maar verder niet heel veel gemist dat we niet zo vroeg zijn gegaan. Wat ze daar wel leuk hadden gedaan was dat je als je naar de uitgang toeliep je altijd eerst lang alle winkelstalletjes moest lopen. Er was geen andere uitgang dan zigzaggend door de markt. Onderweg een vrouwtje opgepikt, waar we niet meer vanaf kwamen. Ze begon zelf al met de onderhandelingen, wel geestig. Ze begon met 200 voor 2 maskers, daarna werd het al gauw 180, aan het eind van de markt was het 150, toen hadden we wel zin in onderhandelen... en hebben we uiteindelijk 4 voor 190 gekocht. Daarna nog een biertje gedronken, weer nieuwe kooplui... bleken we natuurlijk alsnog veel te veel betaald te hebben, bij hun begonnen de onderhandelingen al bij 100 voor 2. In ieder geval heel hard gelachen met die kooplui, en zelfs ons restje bier in de onderhandelingen meegenomen!

Vandaag naar de Craton geweest. Dit is de paleis van de sultan in het midden van yogya, en weer een beetje rondgewandeld. Het lijkt hier wel topsport om een klein stukje rond te lopen, zo heet!
Ook nog een tijdje geouwehoerd met ene krishna, zijn broer zou in nijmegen op de fransestraat wonen. Zou wel erg toevallig zijn! Het is sowieso wel erg grappig te horen dat ze hier veel woorden nederlands kunnen. Ook naast het kijken-kijken-niet-kopen, wat we ze overal ter wereld hebben geleerd. Soms komen er wel hele zinnen en kunnen ze ons ook verstaan. Moeten we zelfs bijna gaan oppassen met wat we zeggen...

Morgen gaan we weer verder, we hebben het makkelijk gemaakt voor onszelf door een complete tour te boeken. We gaan eerst met de bus naar Bromo (een vulkaan), daar overnachten we dan ook en daarna worden we met de bus verder gebracht naar Lovina, op Bali. Op Bali zien we dan wel weer verder....

Knuffels Rhona

• 12 Januari 2008 - 09:56

Mama:

Opa heeft bij die Sultan ooit nog een groot diner gehad en allemaal enge dingen gegeten! Ik hoop dat je straks lekkerder slaapt!Leuk met een volle tas naar huis denk ik zo, onderhandelen heb je wel geleerd.Liefs

• 14 Januari 2008 - 12:49

Arenda:

Ha Rhona!

't Klinkt allemaal te goed daar; super :)

Veel plezier nog!

Liefs,
    Arenda

ps heb pas sinds gister door dat je een site bijhoudt... handy van mij... ;)