Na de regen komt de zon - Reisverslag uit Kalibukbuk, Indonesië van Rhona - WaarBenJij.nu Na de regen komt de zon - Reisverslag uit Kalibukbuk, Indonesië van Rhona - WaarBenJij.nu

Na de regen komt de zon

Door: Rhona

Blijf op de hoogte en volg Rhona

15 Januari 2008 | Indonesië, Kalibukbuk

Na Yogyakarta zijn we met een package tour naar mount Bromo vertrokken, dus samen met een paar andere toeristen. In onze bus zat een familie uit Korea (opa, oma, tante en kleindochter) en twee meiden uit zwitserland. Eerst zat Lauke per ongeluk voorin in het midden, waardoor zij haar hoofd wel duizend maal heeft gestoten, want die zit plek was niet helemaal bedoeld voor wij lange hollanders... en dat terwijl wij in nederland de ukkepukken zijn... Natuurlijk ook nog een lekke band, waardoor we 2 uur langs de kant van de weg hebben gestaan, en dus ook met alle kinderen op de foto moesten. Wel was het erg interessant om te zien hoe ze een autoband plakken hier, niet dat ik het na zou kunnen doen hoor!
Door deze vertraging kwamen we iets later dan gepland aan bij onze slaapplaats vlak bij mount Bromo. De volgende dag weer vroeg op om eerst te klimmmen naar the view point, dit moest nog voor zons opgang gebeuren, voor de wereld beroemde zonsopgang bij Bromo... Het is dan natuurlijk te voorspellen dat het dan nog bewolkt is, en ook nog zal gaan regenen als we boven aankomen!
Mount Bromo hebben qwe door de mist en wolken ook niet veel van gezien. (het is een nog puffende vulkaan) Maar wel hebben we alle sulfur dampen mogen inademen, waarbij we beide bijna gestikt zijn in een astma-aanval. Ook heb ik op een paard gereden! Dit ging natuurlijk niet heel soepeltjes, Lauke die ging er meteen in draf vandoor... en ik bleef een beetje er achteraan hobbelen.

Nu de tocht zijn we doorgereisd naar Lovina Beach, naar kalibukbuk op Bali. Na een helse busreis (met ook nog de twee strontchagerijnige zwitserse en de koreanen) kwamen we hier om 12 uur snachts aan, maar gelukkig wilde onze buschauffeur ons wel even langs een paar hotels rijden, zodat we de beste konden uitkiezen. Bijna kwamen we niet van de koreanen af, de opa wilde bij ons blijven. Dit terwijl zijn dochter al een hotel had uitgezocht en wij daar niet wilde zitten. Erg grappig allemaal weer.

Nu dus weer in de zon, al weer te veel geshopt en dus ook weer te veel geld uit gegeven.. ach ja er zijn zo weinig toeristen, dus iemand moet ze helpen... :)

• 15 Januari 2008 - 14:46

Eddy.s:

Hoi Rhona,

Een tips als je in Kuta/Bali,...moet je naar Asian Spice,..ES SHANGHAI of Tjendol of ES KOPYOR/KELAPA MUDA,..drinken,...lekker!! dit is gewoon water ijs met jonge cocos en siroop of met vruchten ,..en tjendol dat is met siroop van palm suiker.
    veel plezier,
    eddy.

• 17 Januari 2008 - 11:10

Bin-tang:

maak die koreanen toch niet zo belagelijk....het zijn ook mensen.

• 17 Januari 2008 - 11:16

Rhona:

Voor de liefhebbers: mijn artsenbul uitreiking is op 26 februari om 1730, te Nijmegen.

Dus waarschijnlijk zal de vrijdag of zaterdag daarop een feestje gebouwd moeten worden!! :)

Knuffels Rhona

• 18 Januari 2008 - 09:57

Iris:

Wat sociaal van jullie dat jullie zoveel shoppen daar!! Goed bezig. Het klinkt allemaal zeer goed!! We hoeven nauwelijks op erik te passen, sinds hij de 30 gepasseerd is is hij heel zelfstandig. Veel groetjes van Iris. Ps ik hou de dag(en) vrij voor je afstudeerparty!

• 19 Januari 2008 - 09:41

Papa:

Hi Rhona
    what a fantastic journey, we are green with envy. We are both out of hospital and progressing well and looking forward to our own trip. Where are the photos? See you 26 February
    love Papa & Sandy

• 20 Januari 2008 - 15:18

Arjen:

He Rhona,
    Zo te lezen gaat het goed met jullie. Geniet ervan.
    En natuurlijk ben ik graag bij je buluitreiking.
    Groeten van Nero en Arjen, Want hij mist jou ook.

• 21 Januari 2008 - 21:36

Arrie:

Ha rhona!!

Klinkt nog steeds goed daar...

Je uitreiking is overigens tijdens mijn skivakantie :S Echt heeeeel errug!!!
    Je begrijpt dus, dat je feestje op zaterdag moet. Dan kom ik namelijk terug.

Jahaha???

Liefs,