De Gili's - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Rhona - WaarBenJij.nu De Gili's - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Rhona - WaarBenJij.nu

De Gili's

Door: Rhona

Blijf op de hoogte en volg Rhona

28 Januari 2008 | Indonesië, Gili Trawangan

Het idee om een auto te huren hebben we toch laten varen, het verkeer hier is echt gekkenhuis! Dus zijn we maar een dagje eerder richting Gili islands vertrokken.
Echter toen we de boot wilden boeken, bleek het de volgende dag een hindu feestdag te zijn en dus gaan de boten niet... Niet getreurd, we zijn gewoon met een busje richting het dorpje gegaan van waaruit de boot zou moeten vertrekken (Padang Bai) en hebben hier een paar dagen gezeten. Niels heeft kunnen duiken en wij drieen hebben lekker gesnorkeld. Snorkellen is hier best leuk, maar helaas ben ik misschien al iets te veel verpest door andere plekken ter aarde waar het nog veel mooier was........
Ook hebben we hier iets meegekregen van de festiviteiten van de "hindu-party". Vele offers op straat en in de tempels en overal versieringen! Prachtig! Beetje jammer dat we onze sarongs wasren vergeten toen we naar de tempel gingen kijken, mochten we alleen van buiten naar binnen turen.

Inmiddels zijn we dus aangekomen op de beruchte Gili islands, nu op gili trawangan. Dat is de grootste van de drie eilanden en staat bekend als het party-eiland. Nou ja, party.. die is ver te zoeken maar bij de bar is wel erg gezellig! Gisteravond zelfs achter de bar mee moeten dansen op shakira en daardoor een bekendheid op het eiland geworden.. haha! Ook wordt je hier overal happy mushrooms en wiet aangeboden. Die mushrooms hebben we maar laten staan, en de wiet ruikt heel anders dan onze nederwiet!
Het is hier prachtig snorkelen: ik heb met wilde schildpadden gezwommen! echt super gaaf!! Natuurlijk zijn we allemaal ook verbrand, de zon is hier zo fel. Maar dat kan de pret niet drukken.
Van de regentijd krijgen we ook maar zelden iets mee, het heeft nu in een week tijd eenmaal geregend. Gisteren. Toen zijn lauke en ik maar een filmpje gaan kijken. Je kan hier namelijk in een priva hutje een DVD kijken, dus wij dirty dancing gekeken.. inderdaad de heren waren niet meegegaan!

Morgen gaan we weer verder naar Gili Air, het kleinste eilandje van de drie. Daar zou het nog rustiger moeten zijn dan hier. Ben reuze benieuwd.
In Gili Air zullen we afscheid gaan nemen van de heren, die vliegen eerder terug naar nederland dan wij, en gaan wij nog even terug naar Bali. Misschien nog laatste inkopen doen?!?

  • 28 Januari 2008 - 11:43

    Mama:

    Heerlijk zo uit je dak gaan en bijkomen.
    Ik zag nu pas het bericht over je bul uitreiking. Super, weet je nog dat je eerst verpleegster wilde worden? Dat ik je ben gaan ompraten? Ik ben trots op je dat je het zo snel met alles wat op je pad was heb volbracht! Ik ben er.Liefs mama

  • 28 Januari 2008 - 19:48

    Joosje:

    he rhoontje, klinkt weer te erg, genietze!!

  • 28 Januari 2008 - 19:59

    Marloes:

    Hey Rhona!
    Maar goed dat je even mailde, want ik wist niet echt van het bestaan van deze site af! Ik zal wel iets gemist hebben, sorry. Maar ik ben eens even flink gaan lezen.. geweldig! Ook lekker herkenbaar, geniet nog maar lekker op de Gili, heerlijk daar! Ga je verder nog Lombok verkennen? Wel de moeite waard hoor. Tof dat je afstudeert, al over een paar weekjes! Probleempje van mijn kant is dat ik die week een zakenreisje (zeg maar snoepreisje/skireisje) vanuit het werk heb, we gaan een project bezoeken in Polen en nog een paar dagen skien. Hartstikke leuk natuurlijk (al vond Gertjan dat wat minder, want ik zou eigenlijk met hem gaan skien die week :-(, maar wel dik balen dat dat dus net met jouw buluitreiking samenvalt!!! Shit!! Shit!! Shit!!

    Maar goed, geniet maar eerst nog even van Indonesie

    Dikke kus Marloes

  • 29 Januari 2008 - 10:34

    Marjolein:

    Hey Rhoon,

    ik heb het ook gemist dat je een site bijhoudt, gelukkig ben ik er nu achter gekomen ;-). Je reis klink echt super en Indonesië klinkt als een aanrader! Geniet er nog maar lekker van en alvast een goede reis naar huis gewenst!

    Ik zal de data voor je feestje vrijhouden, de buluitreiking gaat vanuit Den Haag helaas niet lukken.

    tot gauw!

    xx Marjolein

Verslag uit: Indonesië, Gili Trawangan

Indonesie

Indonesië met Lauke

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2008

Laatsta dagen Bali

28 Januari 2008

De Gili's

21 Januari 2008

Surfs up dude!

15 Januari 2008

Na de regen komt de zon

12 Januari 2008

Lekker chillen in Yogya
Rhona

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 21970

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 12 September 2014

Taiwan

24 Maart 2010 - 06 April 2010

Zuid Afrika 2010

28 Juni 2009 - 25 Juli 2009

Honeymoon

07 Januari 2008 - 05 Februari 2008

Mijn eerste reis

06 Januari 2008 - 05 Februari 2008

Indonesie

01 Maart 2007 - 30 Maart 2007

Vietnam

01 September 2005 - 01 December 2005

Kenia

Landen bezocht: