Jakarta en Yogyakarta - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Rhona - WaarBenJij.nu Jakarta en Yogyakarta - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Rhona - WaarBenJij.nu

Jakarta en Yogyakarta

Door: Rhona

Blijf op de hoogte en volg Rhona

10 Januari 2008 | Indonesië, Yogyakarta

Hallo allemaal,

Inmiddels zijn we aangekomen in Yogyakarta.
Jakarta zijn we snel uitgevlucht, het was daar erg druk en lawaaiig. Ook zei de lonely planet dat er niet zo veel te doen is. De hostel waar we sliepen was een verhaal op zich. Erg komisch en super retro, met aqua blauwe muren en lampen in de vorm van een naakte vrouw! Ook de manager was bijzonder: hield alles in de gaten wat we deden en kwam continu een praatje maken, waarna je niet van haar af kwam... Helaas gaf ze ons ook nog verkeerd advies omtrent onze tocht naar het Oosten... We hebben daardoor nog een nacht niet mogen slapen: de nachttrein naar Yogya genomen... Deze vertrok om 20:00, maar kwam in Yogya aan om 4:00 snachts! Dus hier midden in de nacht nog een slaapplaats zien te vinden, gelukkig is dat allemaal goed gegaan!
Vandaag rustig dagje, beetje rond gestruind en de mega markt bezocht met alles wat maar mogelijk te koop is, geweldig! Morgen naar Borobudur: een beetje cultuur snuiven.

De mensen zijn hier erg vriendelijk, maar soms iet wat lastig om weer vanaf te komen. Ook is het volledig laag seizoen nu, backpacker zijn op een handje te tellen. De zon is heerlijk, het is lekker warm en we hebben nog maar een minuskuul miezerbuitje gehad.

Nu maar gauw een lekker koud biertje!

Knuffels Rhona
en de groetjes van Lauke!

ps. foto's gaan met deze internetsnelheid nie lukken denk ik........

• 10 Januari 2008 - 11:04

Amy:

Volgens mij rennen de backpackers gewoon weg zodra jij een land inkomt (haha).
    wel spannend om om 4 uur 's nachts een slaapplaats te vinden.
    Laterz Amy

Verslag uit: Indonesië, Yogyakarta