Pole pole! - Reisverslag uit Nangina, Kenia van Rhona - WaarBenJij.nu Pole pole! - Reisverslag uit Nangina, Kenia van Rhona - WaarBenJij.nu

Pole pole!

Door: Rhona

Blijf op de hoogte en volg Rhona

23 September 2005 | Kenia, Nangina

Weer een weekje voorbij hier in Nangina/Funyula.
Zoals ik al eerder vertelde gaat hier alles pole pole (langzaam...). Ook de patienten blijven uit, meestal omdat ze geen geld hebben om de dokter of een behandeling te betalen. Maar dit geeft ons wel volop de tijd om met de clinical officers te kletsen. Zo kom je hoop te weten over de cultuur en wat mensen hier wel niet denken:
- er zijn hier mensen die satan aanbidden en hierdoor heel veel geld krijgen van satan. hiervoor moeten ze wel een naaste doodlaten gaan, maar dit doet satan voor je. die haalt al het bloed uit je lichaam.
- Atheisten bestaan hier niet. Hoe kan je leven zonder een god? dan heb je geen doel in je leven. ze waren dan ook zeer geschokt toen ze vroegen welke kerk wij bezochten (geen dus)...
- arabieren (lees moslims) zijn koppig en stom. Ook zijn zij de enige die homo-prostituees bezoeken. Zullen de moslims in nederland blij mee zijn om te horen dat ze dat hier denken!
- Het heeft hier zelfs in de krant gestaan dat je geneest van HIV als je je eigen urine opdrinkt nadat je 2 maanden hebt gevast!
Bijzonder hoor, maar ach zij vinden onze denkbeelden ook errug raar.

Deze week hebben maar liefst 4 keizersnedes meegemaakt en nog 2 andere OK;s: een liesbreuk en een varicocele (cyst in testikel). Een keer zijn we zelfs om 3 uur snachts uit bed gehaald voor een c-section, waren we alleen wel als eerste gewekt. Dus stonden we bijna een uur te wachten totdat de uiteindelijke operatie begon.

Dit weekend hadden we gepland om naar Kisumu te gaan, lekker luxe hotel en hippo en impala zien. Maar dat ging niet door want de grote baas komt dit weekend! De Bischop van Bungoma komt zaterdag een grote mis houden en dat gebeurt maar 1 keer per jaar. Mogen we dus niet missen.
Zondag gaan we met de accountant naar lake victoria. Hij gaat ons vanalles laten zien en beloofd ons de heledag bezig te houden, ben dus benieuwd!

Foto;s zullen helaas dus nog even op zich laten wachten. Hopelijk gaat het in Kisumu wel lukken om de apen te laten zien, want die zijn wel heel erg leuk!!

tot de volgende keer maar weer!
Nu lekker een glaasje cola in ons huisje na de wandeltocht terug in de brandende zon..

Knuffels Rhona

• 24 September 2005 - 11:07

Brendan:

Great to hear all the stories and the adventures. liefs
    Papa

• 26 September 2005 - 14:16

Greet:

Het eerste wat ik doe als ik thuiskom, is op het internet kijken of er weer nieuws is. Erg leuk om te lezen.Misschien is schrijfster worden een optie....

• 28 September 2005 - 19:30

Josine:

Jeetje zeg klinkt allemaal weg spannend hoor, enne cola drinken mag nu onbeperkt he, want dat is de way to survival, we missen je hier wel een beetje, maar de verhalen maken veel goed
    liefs josine

Verslag uit: Kenia, Nangina