Italianen zijn stom! - Reisverslag uit Malindi, Kenia van Rhona - WaarBenJij.nu Italianen zijn stom! - Reisverslag uit Malindi, Kenia van Rhona - WaarBenJij.nu

Italianen zijn stom!

Door: Rhona

Blijf op de hoogte en volg Rhona

02 December 2005 | Kenia, Malindi

Hier zijn we dan in Malindi.

We zitten alweer in een zeer schattig hotelletje, met zwembad in de tuin!! Zeer relax dus, dat we maar besloten hebben om hier de hele week door te brengen en niet tussendoor te verkassen naar Watamu.
Het stikt hier van de italianen! en italianen zijn stom! ze praten alleen maar italiaans, en verwachten dat iedereen ze dan verstaat... Ook praten sommige kenianen alleen swahili en italiaans! En omdat het hier dus stikt van de italianen, gaan alle restaurantjes 'savonds pas om acht uur open. Hier moesten we dan wel op de moeilijke manier achter komen. We hadden wel een drankje en vroegen om de kaart. We kregen er een, maar niemand kwam onze bestelling opnemen. Uiteindelijk werden we verzocht op te staan, zodat de tafel gedekt kon worden...? Bleek dat ze eigenlijk toen pas open gingen. In plaats van dat ze dat gewoon even zeggen!!?? Hebben we daar dus anderhalf uur zitten wachten...

We hebben ondertussen al weer 2 snorkeltripjes gemaakt. 1 naar Watamu marine park en de ander naar Malindi marine park. Lekker een beetje snorkelen, visjes kijken, zien hoe italianen koraal kapot trappen, bbq-en op een eilandje dat verdwijnt omdat het vloed wordt (miscalculatie?), zonnen, souverniers vanuit je bootje kopen, etc... je kent het wel.

Om nog even verder te spuien over italianen: we vroegen ons al af waarom de mensen hier niet zo vriendelijk waren tegen toeristen... tsja ach, als je ziet hoe de italianen hier met de kenianen omgaan! Geld wordt naar ze toe gesmeten in het postkantoor, in de supermarkt mag alleen de italiaanse werknemer achter de kassa zitten (wat de anderen er dan doen??), in het restaurant mag alleen de italiaanse eigenaar de bestelling opnemen... Ook zie je hier onzettend veel "rare stelletjes" lopen, waarbij je je toch echt afvraagt of het echte liefde is, of te koop?

Natuurlijk hebben wij weer vriendjes gemaakt met een paar kenianen, dat krijg je als je op een tour gaat met een safaribureau. Als ze, na een tijdje, door hebben dat je geen italiaan bent dan zijn ze soms toch wel gezellig.

Nu nog morgen een wandeling door een of ander bos, ruines bekijken (beetje cultureel doen) en natuurlijk even een duikje in ons zwembad.. Daarna weer de tas inpakken, en terug naar Nairobi. Nog maar een weekje en we komen jullie weer vergezellen in ons koude kikkerlandje!

Rest mij nog om iedereen (nogmaals) uit te nodigen voor erik en mijn oud-en-nieuw-/samenwoon-feestje in nijmegen! (laat wel even weten als je komt)

• 02 December 2005 - 18:25

Marloes:

Ha die Rhona!
    Geniet nog lekker eventjes de laatste week en dan wordt het hoog tijd dat we Sinterklaas vieren! Heb je al een link gemaild met data (al moet je daar nu natuurlijk nog niet aan denken... HELP IK KOM WEER IN NEDERLAND EN ZE VERWACHTEN WEER VANALLES :)
    Vorige week nog gezellig gegeten met je lover, trouwens..
    Kus Marloes

• 04 December 2005 - 20:18

Michiel:

Dagdag,

Sinterklaas zonder mama Rhona bij de verkenners is niets!! ;-) Groeten van de kids, Bart, Ferry en ik. Ik denk dat je je ook weer gaat ergeren aan de boeren hollanders als je terugkomt!! :-P

• 08 December 2005 - 11:41

Martijn: