Film ster! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Rhona - WaarBenJij.nu Film ster! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Rhona - WaarBenJij.nu

Film ster!

Door: Rhona

Blijf op de hoogte en volg Rhona

11 November 2005 | Kenia, Nairobi

Dag lieve mensen,

Er is al weer een week voorbij bijna, dus tijd voor een kleine update.
Hoe is het daar in NL?

Ik wordt waarschijnlijk hier een nairobi een beroemdheid! Ik heb namelijk de hoofdrol mogen spelen in een reclamefilmpje... Een winkel waar we een paar kleren hadden gekocht, was net geopend en wilde een reclame maken. Toevallig hadden we net met de eigenaresse afgesproken om mee te gaan naar een expositie, dus moesten we mee spelen. Ze vond het extra leuk om een mzungu in haar winkel te hebben tijdens de reclame!

Verder hebben we deze week weer wat leukje uitjes gehad:
-karen blixen museum (van out of afrika), beetje suf maar je moet er schijnbaar geweest zijn.
-girafe centre, hier hebben we giraffen mogen voeren uit de hand. Ook kon je er mee knuffelen, zolang je maar blijft voeren anders krijg je een kopstoot!
-animal orphanage, hier krijgen wees-olifantjes en neushoorntjes melk uit de fles. Heel schattig, alleen als je er naar toe rijdt, kom je langs de een na grootste sloppenwijk van afrika. Het kost ongeveer $1000 per maand per olifant om deze te verzorgen, daar kan je meerdere families van onderhouden... en de olifanten zijn echt nog niet met uitsterven bedreigd, dus een beetje raar als je om een donatie gevraagd wordt voor de wees-olifantjes. Ach, het is wel werkverschaffing.
-Malaika: we zijn naar the national theatre geweest en hebben hier een musical gezien. Ze zeiden dat het in het engels zou zijn, echter alle liedjes waren wel in het swahili. Maar een liefdesverhaal is niet zo moeilijk om te begrijpen.
-Masai market: we hebben natuurlijk ook weer souvernier moeten shoppen. Alleen hoe meer je ziet, hoe minder je leuk vind. Ook vinden w hier dat wij veel te weinig voor dingen willen betalen. We zijn ook de prijzen uit western province gewend, niet de nairobiaanse prijzen! Wel handig dus met afdingen.. zeker aangezien je eigenlijk toch niets echt nodig hebt.
-Gladys: dit is de eigenaresse van een winkel waar we in zijn geweest. Zij heeft ons meegenomen naar een thai expositie, echter was deze al eigenlijk bijna afgelopen toen we er waren. Toen moesten we opeens mee naar haar huis, ergens in de suburbs, om thee te drinken. Bleken we opeens ook te blijven eten daar! We komen elke keer weer in rare situaties terecht. Deze vrouw was wel rijk, met bediendes, de winkel is meer een hobby denken wij. Ze wil ons vanavond ook mee uit nemen, wie weet?
-we wilden ook naar het nationaal museum, echter toen we hier aan kwamen bleek deze dicht te zijn. Renovatie die wel 2 jaar gaat duren. Lekker handig! Had ook niemand ons verteld, dus helemaal voor niets erheen gelopen.
-Ook nog naar de kapper geweest: we hebben nu allebei vlechtjes! Tsja het moest er toch van komen he, als je in afrika bent. Dus een hele morgen aan je haren laten trekken... Nu denkt iedereen dat we allebei keniaans zijn, rare mensen hier.

Morgen mogen we onze mama's verwelkomen in Kenya... dus als het morgen mooi weer is, liggen wij bij het zwembad in het luxe hotelletje waar we naar toe gaan verhuizen!

• 12 November 2005 - 18:06

Greet:

Heb je ook al een agent voor eventuele filmrechten? Het zou wel leuk zijn als je een kopie kan krijgen van het filmpje.
    Je bent nu toch wel in het stadium gekomen dat je daar alles kan verwachten... Heeft ook z'n charme.

• 15 November 2005 - 08:39

Inge:

Blijven er nog dingen over om met de moeders te doen? Alhoewel ik denk dat het voor hen al veel spannender zal zijn dan het voor jullie is.Succes!

• 17 November 2005 - 11:08

Heleen:

Hee Rhona! Leuk dat jullie zoveel zien. En fijn om nog even met de moeders op stap te kunnen, een luxe hotel is ook niet verkeerd! Wat gaat de tijd toch snel hé?

Verslag uit: Kenia, Nairobi