Amboseli & Tsavo West - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Rhona - WaarBenJij.nu Amboseli & Tsavo West - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Rhona - WaarBenJij.nu

Amboseli & Tsavo West

Door: Rhona

Blijf op de hoogte en volg Rhona

06 November 2005 | Kenia, Nairobi

We zijn weer terug van onze safari!

We zijn naar Amboseli en Tsavo west geweest, samen met een stel uit Israel. Zij zijn een dagje eerder terug gegaan vanwege hun terugvlucht. Dus in Tsavo west hadden we een prive-safari!
Ons gezelschap was echt super gezellig, we hebben uitgebreid dubbelgelegen! Ook nog een paar woordjes hebreeuws geleerd, maar die ben ik nu alweer vergeten...

Olifanten, leeuwen, cheetah's, warthogs (pumba), hyena's, vossen, zebra's, giraffen, vele soorten bambi's, gnoe's, hippo's, vele soorten vogels, struisvogels, kippen, eenden, eekhoorns, en vast nog beesten die ik nu vergeet; We hebben ontzettend veel beesten gezien, maar de big five is nog niet compleet. Dat zal in de Masaai Mara wel goed komen, is ons voorspeld.
Natuurlijk hebben we veel te veel foto's gemaakt, de eerste dag al wel 80!! Dus straks ga ik maar even de foto's keuren en alleen de leukste bewaren.
We zijn op budget-camping safari geweest, maar wel met prive-kok.. heel relaxed dus. We waren echt de enigen op het hele kampeerterrein, wat wel grappig was. Blijkbaar sliepen alle andere parkbezoekers in lodges, doe maar duur! Er waren namelijk wel andere bezoekers, aangezien toen we een cheetah zagen stonden er een stuk of 30 wagens om ons heen. Allemaal naar dezelfde cheetah te kijken.

Ook zijn we naar een Masaai village geweest. Dit was een beetje raar. Ze zouden een welkomstdans doen, maar dat hield eigenlijk alleen maar in dat ze omstebeurt voor je gingen springen. Heel raar. Had iets te maken met een of ander ritueel, maar dat legden ze dan weer niet uit. Natuurlijk moesten we daar ook weer langs hun koopwaar, wel weer ontzettend gelachen om het afdingen! We maken er een heel schouwspel van.

In Tsavo waren de beesten minder goed te zien, meer bebossing en minder beesten. We zijn hier naar de springs geweest en weer wat hippo's gezien. Die beesten zijn echt leuk. En een raar lawaai dat ze maken.
Omdat we niet zoveel beesten zagen, zijn we een wedstrijdje Dik-dik spotten gaan spelen. Dik-dik's zijn de allerkleinste antilopen, zo groot als een konijn ongeveer. Ik heb gewonnen! De einduitslag was 28-12.

Ondertussen zijn we weer in Nairobi gearriveerd. Ons hotel is echt een verademing vergeleken met de youth hostel, en goedkoper!

Gister nog even gauw boodschapjes gedaan in onze safari-outfit. Dat we nog de winkel zijn binnen gelaten is wonderbaarlijk, we waren zo ranzig! Bij gewoon kamperen blijf je meestal al niet zo heel schoon, maar op safari... Mijn voeten moeten nog een dag in de week denk ik om echt schoon te worden!
Gelukkig hier een hemelse warme douche gehad.

En net toen we lekker aan het chillen in onze kamer waren, ging de telefoon. We hadden al vreemde smsjes gehad van de gozer die ons mee had genomen naar het safaribureau... ik was al weer bijna ten huwelijk gevraagd via de sms.. stond ie nu voor de deur van het hotel met een vriend. We zijn maar even wat met ze gaan drinken en hebben ze even duidelijk gemaakt dat we geen interesse hebben. Volgens mij is de boodschap overgekomen, want ze wilden ons al weer snel weer terug naar het hotel brengen. De avond was denk ik niet helemaal gegaan zoals ze gepland hadden!

Nu een weekje Nairobi, volgende week komen onze mama's al weer. Wat gaat de tijd toch snel.

Verslag uit: Kenia, Nairobi