Masai Mara en Lake Nakuru - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Rhona - WaarBenJij.nu Masai Mara en Lake Nakuru - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Rhona - WaarBenJij.nu

Masai Mara en Lake Nakuru

Door: Rhona

Blijf op de hoogte en volg Rhona

18 November 2005 | Kenia, Nairobi

Dag allemaal!

De moeders zijn veilig en wel gearriveerd en in tussen hebben we alweer vanalles beleefd.

De dag dat ze aan zouden komen, hadden we dus gepland voor het zwembad... helaas kon het natuurlijk niet anders dan dat het de hele dag bewolkt en regenachtig was! Dus daar ging onze zwembad-lig-dag..

Zondag hadden we al een druk dagje voor onze toeristen gepland. Overdag eerst naar de urban jungle van Nairobi, waar we meteen ook even ons treinkaartje hebben gekocht.
Daarna zijn we cultureel gaan doen bij de Bomas of Kenya. Hier laten alle tribes van Kenya zich zien door middel van een dans. Tussendoor gelukkig ook nog wat acrobatische acties, want de dansjes leken wel heel erg veel op elkaar... 's avonds zijn we een hapje gaan eten in de Carnivore. Hier kan je onbeperkt nyama choma eten (BBQ vlees), en hebben we kameel en crocodil geproefd.

Maandag zijn we op safari gegaan. Eerst naar de Masai Mara, waar we heel avontuurlijk in tentjes hebben geslapen. Weer natuurlijk ontzettend veel beesten gezien!
Daarna zijn we gereden naar Lake Naivasha, waar we klein boottochtje hebben gemaakt, om vervolgens door te rijden naar Nakuru. In het park Lake Nakuru hebben we mega veel flamingo's gezien, het zag er roze van! We zijn nog druk opzoek geweest naar een leopard (om onze big five compleet te maken), maar helaas is dat niet gelukt.

Vandaag dus weer in Nairobi, om vanavond de trein te pakken naar Mombasa. De moeders zijn nog erg enthousiast over de vele souvernier winkeltjes, dus daar zullen we waarschijnlijk de hele middag vertoeven. Ach ja, zolang ze het afdingen maar aan ons overlaten dan komt het wel goed. (ze willen echt veel te veel voor alles betalen!) Wij denken gelukig niet meer in euro's, en vinden 500 shilling veel geld (staat gelijk aan iets meer dan 5 euro)...

• 18 November 2005 - 14:01

Marloes:

Leuk man, je verhalen! Ben heel erg benieuwd naar je foto's. Enne.. doe nog even goed je best, want die Big Five moet compleet!

• 23 November 2005 - 09:28

Arenda:

Mhh.. ik verwacht nu wel hele mooie souvenirs!!!
    Lijkt me heel lekker, dat vage vlees. Eet amy dat ook? kan me bijna niet voorstellen. Nog een paar weekjes zag ik net in m'n agenda. Geniet er nog van!
    Liefs, Arenda

• 23 November 2005 - 13:07

Kevin:

Leuk hoor! Al die beesten proefen!
    Hier kan ze de hele week aan de zwembad liggen hoor! Nouja hier is het ook wel regenseizoen maarja komt goed.
    Zeg volgens mij heb je nooit verteld hoe warm/heet het daar is? Heb je daar (ook) constant 30 graden?
    Groetjes aan all,
    Kevin

• 23 November 2005 - 13:44

Pieter En Michiel:

dag mama rhona:P:P. ( de meeste mensen die dit lezen begrijpen niet waarom wij je MAMA noemen denk ik) zo te lezen vermaak jeje daar prima. we horen het wel een keer als je langs de arrowe komt. doeidoeidoei

Verslag uit: Kenia, Nairobi