Habari Holland! - Reisverslag uit Nangina, Kenia van Rhona - WaarBenJij.nu Habari Holland! - Reisverslag uit Nangina, Kenia van Rhona - WaarBenJij.nu

Habari Holland!

Door: Rhona

Blijf op de hoogte en volg Rhona

16 September 2005 | Kenia, Nangina

Habari!
Eerste week gehad nu: traag maar wel leuk.
Het is wel wennen hier, hoe langzaam alles gaat. Iedereen zegt ook steeds pole pole (langzaam)... dus tsja dan zal ook niemand iets gaan doen. 's middags gebeurt er allemaal bijna niets omdat de patienten dan toch wegblijven. Als je hier de ochtenddienst gemist hebt, dan ga de volgende dag wel en kom je niet 's middags.
Vanmorgen vroeg werden we gewekt voor een keizersnede, echter een beetje laat want toen we aankwamen was het kind al geboren. Amy heeft nog mogen assisteren: een klem vasthouden. Volgende OK ga ik in de scrubs! Dus maar afwachten wanneer die komt.
Ik begin al een beetje te wennen aan alle bekijks die ik trek. Wij komen eigenlijk ook alleen maar kijken hoe zij zijn en leven, dus is het niet zo gek dat zij ook nieuwgierig zijn naar mij.
Bij de OPD (out patients department) wordt het al erg gezellig en kijken we steeds mee met de clinical officers. Zij willen ook alles weten over Nederland. (alsof ze dat niet van de vorige studenten hebben gehoord..?)
De dokter is ook aardig, maar die blijft steeds moeilijke vragen stellen... we hebben een bejaarde Harrisson mogen lenen om alles op te zoeken, want hij geeft geen antwoorden op zijn eigen vragen. Ons geneeskundige kennis is ook heel anders dan die van hem, hij kent allemaal feitjes maar logisch nadenken zit er niet altijd in. Terwijl wij juist het ongekeerde leren: feiten kun je opzoeken.
Verder hebben we hier ook geweldige apen! Die springen 's ochtends op het dak en lopen overal rond. Wel zijn ze een beetje foto-schuw... maar we blijven proberen.
Foto's op internet zetten gaat hier nog niet echt lukken, misschien kunnen we volgende keer achter de balie om bij een USBpoort te kunnen. Maar ik beloof niets.
Dit weekend gaan we een beetje chillen en de was doen. Verder moeten we nog even bekijken wat er in de buurt te doen is.
Groetjes Rhona

  • 21 September 2005 - 04:59

    Iris:

    Haai!!! Wederom me!! Jammer dat de foto's nog niet willen lukken!! Ik wacht met spanning. Die Harry, die kom je ook overal tegen! (Of beter gezegd, je komt er nooit vanaf!)

  • 21 September 2005 - 06:30

    Phike:

    Heerlijk om de verhalen te lezen. Ik jersey had ik geen toegang, maar nu wel! Lekker een week weg geweest emt Jorine. Thuis komen moeilijk. Vanmiddag op cursus, ben benieuwd hoe ide is. hier nu opeens prachtig weer.Ik kijk uit naar je verdere verhalen! Mogen jullie nu verder ook iets meer hands on doen of toch minder dan je dacht? Liefs Mama

Verslag uit: Kenia, Nangina

Kenia

Kenia

Recente Reisverslagen:

08 December 2005

Dat was het dan....

02 December 2005

Italianen zijn stom!

27 November 2005

Zon, zee en strand... :)

18 November 2005

Masai Mara en Lake Nakuru

11 November 2005

Film ster!
Rhona

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 55
Totaal aantal bezoekers 21977

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 12 September 2014

Taiwan

24 Maart 2010 - 06 April 2010

Zuid Afrika 2010

28 Juni 2009 - 25 Juli 2009

Honeymoon

07 Januari 2008 - 05 Februari 2008

Mijn eerste reis

06 Januari 2008 - 05 Februari 2008

Indonesie

01 Maart 2007 - 30 Maart 2007

Vietnam

01 September 2005 - 01 December 2005

Kenia

Landen bezocht: