Schuddebuiken! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Rhona - WaarBenJij.nu Schuddebuiken! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Rhona - WaarBenJij.nu

Schuddebuiken!

Door: Rhona

Blijf op de hoogte en volg Rhona

13 September 2005 | Kenia, Nairobi

Daar ben ik weer...
na een volle dag in een hobbelige bus te hebben gezeten zijn we aangekomen in Nangina. Dat was me een busrit wel, met als motto: shaken, not stirred!
Uitgestapt in Bumala, vroeg de buschauffeur of we echt zeker wisten of we hier uit wilden stappen, tsja dat was waar we hadden afgesproken. Gelukkig stond de chauffeur van het ziekenhuis ons al op te wachten en gingen we naar het ziekenhuis. Hier stond zuster Anita al voor ons klaar en kregen we ons verblijfplaats voor de komende 6 weken te zien. Lekker ruim en ieder een eigen slaapkamer.
Vandaag hebben we de eerste ronde meegelopen met de dokter, maar het ziekenhuis ligt bij lange na niet vol, dus dat was na een uurtje ook weer voorbij. Nog even bij de out patient department gekeken, maar ook hier erg rustig. Misschien als het de ronde gaat dat er een nieuwe mzungu (blanke) in town is, dat het wat drukker wordt?
Vanmiddag een curetage gezien (onvolledige spontane abortus gehad), werd het opeens eg licht in mn hoofd... dat kan de beste gebeuren he, toch maar even weggelopen en gaan zitten. Amy werd vanmorgen ookal niet lekker bij het doorspuiten van een katheter, dus we hebben dat al weer gehad. Nu kunnen we de rest van de tijd staand blijven, hopen we.
Het blijft nog wel erg raar dat iedereen je na staart en elkaar aanstoot als je langskomt. Wie weet went het nog.

• 13 September 2005 - 13:21

Marloes:

Haha.. de dokters kwamen op jou af ipv naar de patiënten? Klinkt ook wel ransig 'onvolledige spontane abortus', blijft de rest in je lichaam achter of zo?
    Succes!

• 13 September 2005 - 16:38

Heleen:

Fijn om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen na een relaxte vlucht.. Ik ben hier al 3 weken en trek nog steeds veel bekijks, dus dat zal wel zo blijven denk ik. Het is inderdaad een vreemde ervaring! Maak er een hele fijne tijd van en ik vind het leuk te lezen wat jullie allemaal meemaken! liefs, Heleen

• 13 September 2005 - 20:42

Annette:

Hoi Rhona! Leuk om jullie belevingen te kunnen meelezen. Ben beniewd wat jullie allemaal nog meer gaan meemaken. Groetjes

• 14 September 2005 - 14:05

Marieke:

Ha mzungu!

Je hebt al weer een heleboel indrukken opgedaan! Kan me voorstellen dat je je niet lekker voelde, had het zelf ook in Nicaragua. Hoop dat jullie veel patiënten krijgen te zien en kunnen ondersteunen!

X Marieke

• 14 September 2005 - 19:02

Erik:

Heej liefste,

Altijd gedacht dat je een sterke maag had? wel een vuurdoop meteen..... Groetjes Erik.

• 14 September 2005 - 19:03

Martijn:

Zo Rhona, willemijn en ik kunnen nu ook kijken hoe het met je gaat.
    We zullen wel op erik passen :-) .

Veel suc6 daar!!!!!

• 14 September 2005 - 19:06

Martijn:

We zullen er op toe zien dat erikje op zijn minst een keer in de week afwast en een schone onderbroek aan doet. We kunnen nu wel lekker veel battlefield spel :-), gelukkig kan erik daardoor een beetje vergeten hoeveel hij jou mist.
    groetjes!!!

p.s. jawel...hoor ik zag al blaadjes vallen..de herfst komt er aan .

• 14 September 2005 - 19:07

Martijn:

Zo Rhona, willemijn en ik kunnen nu ook kijken hoe het met je gaat.
    We zullen wel op erik passen :-) .

Veel suc6 daar!!!!!

• 16 September 2005 - 15:48

Arenda:

Heej!
    Aha, ook rhona en amy hebben af en toe een zwak maagje. Het wordt vast heel druk in het ziekenhuis nu jullie er zijn ;-)
    Veel liefs vanuit een saaaaai NL

• 20 September 2005 - 17:47

Martijn H:

Moesten ze ook maar eens op mijn werk doen, alleen in de middag een beetje werken.
    Uiteraard wel voor het zelfde salaris.
    Ik hoop dat je foto's kunt posten daar, we wachten het wel af.
    Werkze :-) en suc6.!!!

• 21 September 2005 - 04:51

Iris:

Hoi, hoi!
    Vermaak je je al! Zo te horen komt dat helemaal goed. Af en toe wat minder prettige dingen, maar ja. Hoort bij het vak. Ik heb nu effe een nachtdienst en moet nog een uurtje door en dan kan ik lekker naar huis!! Het werk bevalt me, je moet wel vanalles weten, maar de staf hier is altijd heel behulpzaam. Wat is je adres daar trouwens en tot wanneer blijf je daar?

Verslag uit: Kenia, Nairobi