Rondreis deel 3 - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Rhona - WaarBenJij.nu Rondreis deel 3 - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Rhona - WaarBenJij.nu

Rondreis deel 3

Door: Rhona

Blijf op de hoogte en volg Rhona

30 Oktober 2005 | Kenia, Nairobi

Zodra je zegt dat een dorp saai is, zal er natuurlijk meteen vanalles gebeuren...
We hebben op de markt leuke chick-lit (boeken) gekocht, amy heeft dr haar laten doen en we konden toch nog op een game drive.
De game drive was erg leuk, we gingen mee met de transfer van andere toeristen naar een hotel midden in Aberdare national park. Vanuit hier begon de game drive, al gingen er maar weinig mee van de grote groep die erheen was gebracht. We waren zoals gewoonlijk de enigste die alleen waren (niet in een groep), en dat vonden de guides allemaal erg interessant natuurlijk. We hebben olifanten gezien, warthogs (pumba uit de lion king), hyena's, buffalo's en vele soorten bambi's. Op de terugweg naar Nyeri hebben we meegereden met het personeel van het hotel en konden we zowaar afgezet worden bij ons eigen hotel.

De volgende morgen zijn we vroeg vertrokken naar Naro Moru. We moesten de hostel bellen als we vertrokken, dus amy bellen... deden ze heel vaag aan de telefoon. Ook toen we aankwamen in Naro Moru bleven ze vaag doen... bleek Amy het verkeerde nummer gebeld te hebben! Nu werden we opgehaald door de mount kenya porters and guides club. Zij hebben geen bedden... maar een dagtocht naar mount kenya bleek wel veel goedkoper via hun, en ze wisten wel een hotel in de buurt. Dus al met al is alles goed gekomen, ook nog veel goedkoper!
We hebben dus de volgende dag een dagtocht naar mount kenya gemaakt. We hebben naar basecamp gelopen op 3050 meter hoogte, een tocht van 10 km, toen moesten we nog terug! Dus vandaag wel een beetje spierpijn... Al was de uitzicht en de tocht zelf het zeer zeker waard!
Vannacht zijn we nog leuk wakker gemaakt door onze buren, die hadden een beetje te diep in het glaasje gekeken en hadden ruzie. Echter een stel wist niet meer welke kamer ze moesten hebben, dus bonkten ze eerst keihard op onze deur. Erg gezellig allemaal...

Vanmorgen zijn we vertrokken naar Nairobi, een lange busrit van 3 1/2 uur... Hier slapen we in de youth hostel, met een kamer zo groot als een bezemkast. Ach ja, even geen luxe lodges meer tot Mombasa...
Het is wel weer even wennen hoor, zo'n grote en drukke stad.
Morgen onze safari regelen, die met moeders is al geregeld: onze gids van mount kenya gaat ons meenemen naar de Masaai Mara en lake Nakuru!

• 30 Oktober 2005 - 17:48

Mama:

spannend wij gaan naar de Masaai Mari, wel een beetje luxe lodge! Heb er veel zin in leuk de foto's, ben benieuwd wat jullie nu gaan doen liefs

• 30 Oktober 2005 - 17:49

Greet:

Wat een geweldige tijd hebben jullie daar en wat leuk dat we nu al wat foto's kunnen bewonderen. De Thomson's ziet er heel indrukwekkend uit.

• 03 November 2005 - 07:30

Iris:

Haai, is altijd fijn als een reisje goedkoper blijkt dan de planning en als hollander ben je daar natuurlijk ook altijd erg blij mee!!! Wat heeft emy met haar haar gedaan?? Heel veel plezier in masaai mari met de moeders!! groetjes Iris, ps. hoe gaat het met je mugge(n)bulten???

Verslag uit: Kenia, Nairobi