De rondreis deel 1 - Reisverslag uit Nyahururu, Kenia van Rhona - WaarBenJij.nu De rondreis deel 1 - Reisverslag uit Nyahururu, Kenia van Rhona - WaarBenJij.nu

De rondreis deel 1

Door: Rhona

Blijf op de hoogte en volg Rhona

23 Oktober 2005 | Kenia, Nyahururu

Hallo allemaal!

Ondertussen is het afscheidsfeest weer een paar dagen geleden en zijn we aan het rondtrekken door de great rift valley en de central highlands van kenia.

Maar ik moet natuurlijk beginnen met ons afscheidsfeest. Het was super geslaagd! 's ochtends vroeg zijn we naar de markt gegaan om alle inkopen te doen. We hadden een mooie geit uitgezocht en 3 grote zware kippen. Gelukkig kon er een driver geregeld worden om alle inkopen terug naar het ziekenhuis terrein te brengen. Om 1400 begonnen de festiviteiten, bij het huis van de dentist. Als eerst werd de geit geslacht, maar niet voordat de messen geslepen waren. De dokter kwam de geit slachten, maar vond de messen nog niet scherp genoeg, dus nog meer slijpen. ondertussen was het al een half uur later en werd de geit nog steeds vastgehouden liggend op de grond. We hebben er natuurlijk een hele fotosessie van gemaakt, dus ik zal hier niet te veel in detail treden. Het was in ieder geval erg ranzig, maar ook wel bijzonder om mee te maken.
De geit werd in stukken op de BBQ gelegd, en wij zijn even bij de vrouwen gaan kijken. Die namen namelijk de kippen voor hun rekening en ook de groente, rijst en chapati's. Amy en ik hebben zelf ook geleerd hoe we chapati's moeten maken, dus dat zullen we nog wel een keer in nederland uitproberen...
Er is nog gedansd op keniaanse muziek, veel gekletst en een biertje gedronken. Isaac zou voor Amy nog wijn kopen, maar dit was een beetje misgegaan en het was sherry geworden... Wist je dat sherry met sprite/cola best wel heel lekker is?

Zaterdagmorgen zijn we vertrokken uit Nangina, nog uitgezwaaid door Sara en Lucie en ook Masiga (onze clinical officer). En toen begon onze rondreis!
Eerst naar Kisumu, waar we onze vrienden van de vorige keer tegen kwamen. Gelukkig begrepen ze nu wel dat we toch echt niet in ze geinteresseerd waren. Ook hebben we heerlijk PIZZA gegeten! Het eten in het ziekenhuis kwam ons zo langzamerhand echt de neus uit... (allebei ook meer dan 5 kilo afgevallen) 's Middags lekker in het zwembad gelegen en alle vuil van ons afgeweekt. Zondag zijn we naar Nakuru gegaan, best wel een lange busrit en ook nog het meest hobbelige stuk ever! In Nakuru hebben in het meest schattige hotelletje gezeten, met een tuintje. Heel cute! 's Middags even rondgelopen, maar we hadden beide niet zo'n zin in echt iets doen en het regende ook nog.

Vandaag zijn we naar Nyahururu gereisd. De reis op zich was al fantastisch, prachtige uitzichten. Nyahururu is een van hoogst gelegen steden in Kenia, dus we hebben aardig wat geklommen met de matatu. Hier slapen we in de Thomson Falls lodge, met uitzicht over de thomson falls (=waterval). Morgen gaan we hier een wandeling maken, de falls van dichterbij bekijken. En ze hebben hier een warme douche!!

Even om verwarring te voorkomen: ik studeer nog niet af hoor! Maar 22 december haal ik wel mijn doctoraal, mijn afstuderen zal pas begin 2008 zijn (die co-schappen moeten nog he)...

Knuffels Rhona

• 24 Oktober 2005 - 12:01

Mama:

ja maar wel je doctoraal ook een borrel waard toch!Ik wordt jaloers op die waterfal! Liefs

Verslag uit: Kenia, Nyahururu