Spierpijn - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Rhona - WaarBenJij.nu Spierpijn - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Rhona - WaarBenJij.nu

Spierpijn

Door: Rhona

Blijf op de hoogte en volg Rhona

09 Juli 2009 | Thailand, Chiang Mai

Nu al weer een paar daagjes in Chaing Mai en een kamer kunnen krijgen in het (blijkbaar) zeer gewilde Julie guesthouse. Schijnbaar een plek waar alle backpackers willen zitten, want het gaat af en aan met mensen met rugzak die geen kamer meer kunnen krijgen. Het is ook wel een erg leuk en gezellig guesthouse met streeplijst voor de drank die jezelf ui de koelkast pakt. Ook een leuke tuin cq woonkamer en een eigen tour buro.
Via hier dus ook onze trektocht geregeld.
We zijn eergisteren en gisteren op een 2 daagse trektocht geweest door de jungle. Echt prachtig, en ooknog geluk gehad met het weer, tijdens het wandelen gene enkele druppel regen!! Wel een zeer pittige wandeltocht om uit te komen bij de hilltribe boven aan de berg/heuvel. Voorafgaand nog een klein tripje gemaakt op de rug van een olifant. Of dit nou leuk was, of zielig voor de olifant zijn we nog niet over uit, maar interessant was het zeker. Banaantjes gevoerd aan de baby olifant die met ons mee liep... te schattig...
Boven op de berg in een hutje van de hilltribe geslapen met de groep (11 pers), erg gezellig allemaal... we waren toen we boven kwamen volledig doorweekt van het zweet en mochten ook niet eten als we niet hadden gedouched van de gids. Echter de douche was natuurlijk ijskoud... brrr... Erik is hierna lekker opgewarmd met een "moon shine whiskey" de lokale rijstwijn... De volgende dag weer naar beneden geklauterd, over spekgladde modderwegen. Halverwege een prachtige waterval en daarna geeindigd bij de raftingbootjes. Super leuk en weer kletsnat. Daarna stukje door op bamboo vlotjes, die bedoeld zijn voor 4 pers, maar wij moesten met 7 pers erop, dus meer een soort bamboo submarine. Het leek wel alsof we op water zaten!

Gisteravond lekker bij de guesthouse nagekletst en geborreld met de groep. Super gezellige mensen uit chilli, oostenrijk, engeland en australie.

Nu de stad zelf een beetje aan het verkennen en de spierpijn in onze benen eruit laten masseren... Vanavond shoppen op de nightmarket. En straks nog bekijken wat de reis ons verder brengt en vooral waar....

Groetjes!

• 09 Juli 2009 - 11:17

Gertjan En Marloes:

Zo te lezen genieten jullie volop, wat klinkt het allemaal geweldig zeg!! We zijn erg benieuwd naar alle foto's..

Veel plezier nog, veel groetjes!!

ps. als jullie goede remedie gevonden hebben tegen spierpijn, laat het ff weten.. waarschijnlijk kunnen wij dit over twee weken ook gebruiken :)

• 09 Juli 2009 - 15:06

Iris:

He luitjes! En jullie gezellige groep niet te vergeten. Jullie hadden gewoon kunnen snorkelen op een bamboe vlot! Al denk ik niet dat je veel ziet dan... niet meer dan bamboe...en dan mis je de waterval weer. Geen goed idee dus. Wel grappig, want telkens als ik op nero pas mail ik jullie ook. Hij stond net voor mijn beeldscherm en heeft al uit mijn waterglas gedronken (net alsof hij niet genoeg water heeft ofzo...). En heb je mooie foto's van de schattige baby olifant?? Lief!! Veel plezier en ik ga nero maar weer aaien. Groetjes Iris

• 09 Juli 2009 - 15:39

Heleen:

Jaloersmakende verhalen hoor! En dan zittend wij in het regenachtige Nederland, hard aan het werk... (nou ja, beddensluiting scheelt een hoop). Neem lekker een Thaise massage voor de spierpijn, doet wonderen! Geniet ervan!
    liefs, Heleen

• 09 Juli 2009 - 17:24

Lauke:

Heb ook in Julie's guesthouse gezeten toen!! Echt 'n top tent! Veel plezier nog. x

• 12 Juli 2009 - 08:53

Paaal:

Leuk om te lezen.EEn klein beetje jalozie komt nu wel boven drijven,maar ja je kan niet alles hebben.Hebbben een top kamp gehad en het hele budget weg gedronken.Ja als de leden het niet doen???.Begin nu ook nieuwsgierig te worden naar jullie trouw foto,s.Hoop jullie in blakende gezondheid terug te zien. PS annelotte heeft een dochter Isabella.Groetjes van ons R:I:P:

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Honeymoon