Zon, zee, strand en verbrand - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Rhona - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand en verbrand - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Rhona - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand en verbrand

Door: Rhona

Blijf op de hoogte en volg Rhona

20 Juli 2009 | Thailand, Ko Samui

Na onze duikbrevetten gehaald te hebben op Ko Tao, zijn we terug gereisd naar Ko Samui om nog een paar daagjes strand en iets meer luxe te pakken. We zijn ten slotte toch op honeymoon.. Dus nu een iets luxere resort met aircon, een tv, een koelkast (voor een koud biertje aan het einde van de avond) en een zwembad. Heerlijk!
Om een beetje op de luxe toer te blijven hebben we gisteren in een restaurant ge-BBQ-ed, al you can eat en drink voor 800 baht. Super lekkere steaks gegeten en voor het eerst witte wijn geprobeerd. Heerlijke australische chardonnay en Erik aan de Singha beer (oneindige hoeveelheden natuurlijk :) ).
Helaas is de zonnebrand nu echt op, na flessen opengebroken te hebben, en hebben we allebei een paar plekken waar de zonnebrand toch niet helemaal was gekomen... Dus een paar ondefinieerbare rode vlekken die wat gevoelig zijn. Ach, moest er een keer van komen....
Nu lekker aan het shoppen op Ko Samui, vandaag beetje bewolkt en erg drukkend warm. Na een uurtje HBO gekeken te hebben in onze zalige aircon hebben we toch de stap genomen om de warmte in te gaan. Gelukkig heeft een internetcafe ook aircon.... haha! Hoezo hollanders om op vakantie ook weer te zeuren over het weer... Eigenlijk is het funest om aircon te nemen, want we waren allang gewend aan de warmte maar nu is dat weer verpest...

Morgen naar Bangkok, daar nog een paar tempels aandoen en het paleis en veel shoppen. Erik zit hiernaast al te zoeken hoe groot een koffertje mag zijn voor handbaggage. Dit schijnt nogal te verschillen per luchtvaartmaatschappij...
En zaterdag komen we jullie weer verblijden met onze aanwezigheid, of je nu een kater van de vierdaagsefeesten hebt of niet!!
Voor mama (onze geliefde chauffeur naar huis) en andere liefhebbers: we vliegen dus vanaf Bangkok naar Schiphol op 24/7 om 23.15 en komen aan op 25/7 om 05.40. KL878 is het vluchtnummer. Helaas weten we nu al dat het vliegtuig maar 1 film draait, oftewel een oude barrel met tv's in het gangpad en geen luxe eigen toestel met afstandbediening.... Leve de temazepam!!

• 20 Juli 2009 - 08:27

Marloes :

Hey skatjes,

wat een geweldig lief welkom in jullie huisje. Nero had natuurlijk al de beste verzorging gehad van Arjen en Iris (helemaal gekamd, geknuffeld en het huis was netjes gezogen), maar vindt het het volgens mij wel gezellig dat er weer bezoek is.
    Geniet nog lekker van de laatste dagen, wij gaan ons zo melden bij de Vierdaagse!

Liefs Gertjan en Marloes

ps is Erik's glip al een beetje genezen? ;-)

• 20 Juli 2009 - 09:07

Mama Phike:

Nog even een weekje verder genieten jullie! Ben benieuwd of je nog verder interesse in duiken hebt. Super dat jullie het gehaald hebben. Nu leuke dingen kopen. Als er nog liefhebbers zin hebben in een ontbijt op de Molukkenstraat laat het me dan weten...liefs mama

• 20 Juli 2009 - 09:11

Iris:

Top dat jullie brevetje binnen is. En alvast een fijne terugreis gewenst, maar eerst nog maar lekker chillen. Groetjes Iris

• 20 Juli 2009 - 10:06

Lauke:

Tjeetje....dat je voor 16 euro kan eten in Thailand...Wel erg lekker gegeten dan! Genier er nog van en dan vieren wij hier nog even zomerfeesten!
    x lauke

• 20 Juli 2009 - 10:25

Arenda:

Mooi, fijn dat het duiken goed is gegaan. Ik had al opgezocht hoe je lucht-embolien behandeld.....

Geniet nog van de laatste week!
    Wij zijn komend weekend in Duitsland, beetje toeren op motor. Daarna gaan we vast langswaaien :-)

Ennuh, over het shoppen, hebben ze daar dan ook Duitse legerhelmen uit WOII?

Veel liefs

• 20 Juli 2009 - 17:08

Bern:

helemaal bijgelezen!
    heerlijke vakantie volgens mij, en wat cool van die duikbrevetten!
    stefan heeft dr ook 1, maar mij lijkt t niet wat... hoor t wel bij thuiskomst!!!
    tot na okt!

x bern

• 22 Juli 2009 - 14:36

Greet:

Ben reuze benieuwd naar alle foto's en souveniers en ook om jullie weer te zien.