Zon, Zee en Kreeft - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Rhona - WaarBenJij.nu Zon, Zee en Kreeft - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Rhona - WaarBenJij.nu

Zon, Zee en Kreeft

Door: Rhona

Blijf op de hoogte en volg Rhona

15 Maart 2007 | Vietnam, Mui Ne

In Hoi An was de bus ons vergeten op te halen, maar met dank aan het hotelpersoneel zijn we toch nog met de auto naar My Son gebracht om ons daar toe te voegen aan de tourgroep.
In My Son prachtige wandeling door het oerwoud met oude ruines van temples van de Cham volk. We hadden een uur de tijd, maar met ons looptempo waren we iets te snel klaar.. en door het akkefietje met de bus, de dansers helaas gemist. Hierna met de boot terug naar Hoi An.

Daarna zijn we doorgereisd met de helse nachtbus naar Nha Trang, De badplaats van Vietnam. Hier een hotelletje gevonden met een prachtig balkonnetje met uitzicht over de stad aan de ene kant en de andere kant de strand en zee. Al betekende dit wel 5 trappen op, maar na 12 in een bus is elke beweging beter dan zitten..

In Nha Trang hebben we de markt bezocht (per toeval langs gelopen), boottochtje gemaakt, gesnorkeld langs dood koraal en een enkele verdwaalde vis... haha, maar wel met een floating bar en karaoke!

Nu zijn we inmiddels aanbeland in Mui Ne, noem het maar resort-heaven! We wilden een hutje op het strand, maar deze schijnen getransformeerd te zijn in mini-resorts. Ook goed, als de prijs maar hetzelfde blijft..
Gisteravond heerlijk gegeten. Er zijn hier vele restaurantjes, met vers gevangen vis, kreeft, krab, tijger garnalen etc. De kreeft was verukkelijk, en de tijger garnalen: zo groot heb ik die nog nooit gezien!
Vandaag lekker op het strand gechilled, en straks nog een tripje achterop de motor naar de bezienswaardigheden hier.

Morgen door naar Ho Chi Min City (Saigon), maar eerst even nog genieten van Zon, Zee en Kreeft!!

• 15 Maart 2007 - 07:53

Phike:

kan je niet een kreeeft meenemen?
    Zitten jullie nu in een resort? Was het verschrikkelijk warm in de bus?Erik verbrand nu niet teveel! Liefs mama

• 19 Maart 2007 - 07:59

Arenda:

Ha Rhona en Erik,

't klinkt gewoon te rrrelax zeg!!! ik geef het toe: ik ben jaloers. Hier is het zo'n beetje weer gaan sneeuwen. Wat broeikaseffect? ;-)

Heel veel plezier nog! xxies van Arrie

Verslag uit: Vietnam, Mui Ne